Pátek třináctého, černý pátek pro obyvatele Čáslavska

14.01.2017 08:34

Dnes se objevily informace v televizi i na internetu, že čáslavská skládka bude skutečně cílem a dočasným úložištěm ostravských kalů. Informovala o tom opakovaně televize NOVA i server IDNES.
Volala jsem starostovi města Čáslav, senátoru ing Strnadovi. Dvacetiminutový rozhovor bych shrnula takto. Je to lež, odstoupím, jakmile byť kára kalů zkončí na skládce v Čáslavi. Jednal jsem s AVE..... Proč jednal s AVE, jestliže je to lež? Proč mi nedokázal odpovědět na jednoduchou otázku, kam se tedy kaly budou vozit? Když je podle něj Čáslav lež? Argumentoval tím, že AVE "musí být hodné", protože budou potřebovat rozšířit skládku a město by jim to třeba nemuselo povolit. Oponovala jsem, že město ani odbor životního prostředí nemělo jedinou připomínku ani k současnému stavu, kdy se mohou tyto toxické a karcinogenní kaly skladovat v Čáslavi. Prostě jsem vyslechla hodně různých argumentů, u kterých předpokládal, že nemám žádné informace. Bohužel mám. Poskytuji je i na fb. Hloubavým jedincům klidně pošlu odkazy, kde mají možnost získat informace stejné jako mám já.
Toto jsem si nechávala pro sebe. Druhý den po prvním kole senátorských voleb měl senátor a starosta velký zájem o podporu KSČM do druhého kola. Vzhledem k tomu, že jsem byla spolu s vedením OV KSČM na cestě z Prahy, vzhledem k tomu, že pan Strnad měl velký zájem, jestli budu také přítomna na schůzce, neutekla jsem. Okresní výbor Strnadovi podporu slíbil a poskytl. Na přímou otázku mého protikandidáta, jestli i já ho podpořím, jsem mu sdělila, že já nikoliv. Neboť by na mne musel plivnout každý, kdo podepsal petici proti ukládání kalů v Čáslavi. Pan starosta se dušoval, že odstoupí, jestli to bude pravda. Mám na to tři svědky.
Je pravda, že místní sdělovací prostředky jsou plně v rukách starosty. Všechny místní noviny i měsíčníky nepochybně budou kopat za "pravdu" v podání pana starosty. Mně pan starosta laskavě dovolil, že si můžu psát, co chci. Je to od něj milé, ale já se ho na jeho dovolení neptala. Budu psát to, co vím. Ač ho to nepochybně neohrozí. Stejně se nechystá starostovat v příštím období a nám daný slib lehko dodrží!!!
Ministerstvo životního prostředí sdělilo, že se kaly budou vozit do Čáslavi, vysílá to televize, píše IDNES, ale všichni podle starosty Strnada lžou. No je na každém, aby si udělal obrázek a úsudek.
Jestli se ptáte, co jako občané můžete dělat, odpověď je jednoduchá. Nemlčet. Jedinou cestou jak tomu třeba ještě zabránit, je protestující veřejnost. Telefon na starostu je 602 204 382. Ptejte se starosty mailem. Starosta se jmenuje od toho, že by se měl starat o blaho občanů. Jinak by se tato funkce musela jmenovat jinak.